Saturday, September 21, 2013

~D.I.A~

D.I.A
" ada pokcik berkenan nk wat menantu"...
Perkataan itu hanya menjengah sambil lalu di telinga aku...
Tak ambil peduli pun..ingtkan buat lawak jer...
Sehingga la waktu aku dipertemukan dalam majlis kenduri menyambut menantu kawan aku..diorang dah rancang bwk si Dia dalam mjlis tu..masa tu la aku sedar yg dorang SERIUS...ingtkn wat lawak...hehe..dah jd xtentu aku bila salah seorang ahli keluarga ckp " tu kami dah bwk dia sekali tuk k.ila tgk" aku pun tertoleh la secara automatik ikut arah tngn makcik tu...aku dan kwan aku pun pandang la si dia yg di maksudkan..lepas aku tgk muka dia, dia pun tertengok aku..dua2 muka terkejut lepas tu dia pun hilang.. glurppp... "kalau k.ila setuju, kami jumpa org tua k.ila"...aku yg smpai ke majlis tu dgn perut yg sgt2 lapar, merempuh panas dan jem disebab kan tour de langkawi...dgr ayat tu terus xlalu mkn..mengeletor tngn ni ha...terus basuh tngan..xjd mkn...xboleh nk kunyah dan telan nasi tu..perut dah kenyang tiba2...

Kawan aku yg kt sebelah ni selera dia xyah ckp la..makan xpeduli aku pun yg dah mcm nk demam ni..first impression aku pd si dia sebenarnya suka...nice..ok la..hmpir memenuhi kriteria....TAPI...  Xde sape pun yg tau dalam hati aku ada org lain....macam mana??? Yang aku sendiri pun xtau statusnya...nk tgk sekali lg muka dia..kot2 boleh dpt keyakinan bahawa dia la jodoh aku..tp smpai aku hantar diorang ke bas yang bwak dorang dr kedah ke melaka xjugak aku jumpa dia..ktanya g surau kt kwsn taman ni tuk solat zohor..emm good..boleh jd suami ni sbb jg solat..

AKU DAN KAWANKU
" macam mana? Ang suka x"...
"aku xtau"... Sbb aku suka kt org lain"
"sapa?"
Aku diam lama...menimbang samada perlu atau tak aku bg tau kwn aku ni..kalau aku gtau..sguh aku malu kat dia sbb...tp kalau xckp kat dia mcm mana aku nk clear kan bnda yg kusut ni...dia sorang ja yg boleh jd perantaraan aku...
Dengan nafas yg ditarik dalam2..aku pun gtau...
" sepupu ang"
Aku tau dia terkejut..tp dia boleh terima..
" nak aku tolong tnya dia samada ada dia dah ada orng"...
"malu la wei..aku pompuan..tnya kat laki plk tu"
"dalam islam xlarang kan kalau kita ambik jln tu?..
" memang la..tp kalau dia ada orng dah..malu aku"
"xpa..aku xckp kt dia yg ang tnya"..
"emmm ok..jgn ckp tau aku tnya..cuma risik ja.."
"ok..aku tau la"

AKU
Sguh aku xboleh fikir secara rasional.aku xtau nk wat pilihan..tgu si dia yg aku suka atau si dia yg br aku kenal..
Jalan terbaik ialah istikharah...aku xtau jalan apa yg akan aku pilih setelah itu...kusut...sekusut ni ka org lain pun bila dalam masalah jodoh??
Akhirnya si dia yg aku suka menyatakan bahawa yg dia dh ada orng tp masih dlm pertimbangan..lagi la aku dlm delima..kalau dia ckp dia dah memang buat pilihan xla aku ni masih mempertimbangkan dia...adoii...parah...

KEPUTUSAN
Akhirnya..aku xpenah mmberi jwapan kepada yg bertanya..dan si dia yg aku suka akhirnya telah membuat keputusan akan pilih org yg dia sedang kenali...dan AKU...hanya mendiamkan diri..xtahu nk bg respon pada yg bertanya sbb membiarkan mereka tgu dgn lama...sehingga kini..si dia yg aku jumpa di majlis masih memcari jodohnya...dan aku...tetap sama...juga masih single...keputusan jenis apa yg aku pilih sebenarnya...aduh...aku masih belum matang dalam membuat keputusan..maafkan saya kepada semua yg terlibat dalam hal ini...

0 comments:

Post a Comment

 
;