Wednesday, June 29, 2011

Bumi Yang Subur




An-Nahdzah8x ….

Dari  kampung kami datang
Ke bumi An-nahdzah…
mencari ilmu Allah
Untuk di bawa pulang
An-nahdzah bumi subur
Pangasasmu Ulama’ ulung
Melahirkan generasi islam
Pewaris perjuangan ……

“hampa ni minat sguh dgn lagu sekolah aku kan, aku tau sbb lagu sekolah aku best…
sekolah ampa xbest hehehehe”

Tu la ayat yang aku selalu kata kat adik2 aku bila dorang nyanyi lagu sekolah aku- tapi bukan nak kata,memang best pun..hehehe


Dan bnyak kenangan dekat situ w’pun aku xda la kenangan2 kenakalan yg thap xingt waktu sek sbb aku dulunya org yg garang,serius, muka xpenah nk senyum(buruk sguh)- tu bukan salah aku tau hahaha…tp tanggungjawab yg aku pikul kat hostel yg membentuk peribadi aku sebenarnya pada masa tu…kalu xcaya tnya kwan2 aku..huahuahua…kalu aku bukan slh seorang yg menggalas t’jwb tu ..aku rasa aku lagi otai dr budak2 jahat tu..hahaha…aku xda kenangan panjat pagar sek, outing balik lambat, dating ngn muslimin kat surau ke…tulis surat cinta ltak bwh meja ke…dan seangkatan dgnnya laa..mmg xda…alhamdulillah…tp kenangan menjadi salah seorang pelajar Nahdzah laaa yang paling best…ustazah2 n ustaz2 yg baik dan lucu…(teringat kat arwah ustz mad jerlun)..mana ada sekolah menengah yg bukan sekolah SAR, ustaz2nye datang mengajar pakai kain pelekat…xdenye….tp xsure la SAR skang ada lagi ke x ustaznye datang mengajar pakai kain pelekat…


Tp bukan nak kata…identity yg ada pada SAR xsama ngn identity SMK tau..guru2 kat SAR xpakai kereta hebat2..jalan kaki or naik motor jer…tu pun motor kamcai …tp ada soang ustaz dari indon yg mangajar kat situ pakai basikal jer….betapa zuhud nyer dorang…xkisah pun gaji ciput yg penting dorang dpt memberi ilmu tuk melahirkan pewaris generasi islam…

Tiap kali angin bertiup…tiap kali tu la aku bandingkan angin yg aku rasa tiap2 petang kat bumi nahdzah…xsama dngn tempat lain…nyaman..tenang….damai… itulah bezanya bumi yang dilimpahi rahmat tuhan..

Mesti orang ckp aku sentimental..tapi bukan nk kata..mmg beza..btoi…xtipu  sampai sekarang boleh ingat lagi rasa nyamannya tu…huhuhu

Ketenangan & keindahan pada seraut wajah2 muslimat y g cantik …pakaiannya terjaya…auratnya ditutup dgn sempurna..itulah kedinginannya…sejuk mata …xdapat digambarkan…sesungguhnya…jauh dilubuk hati…aku rindukan suasana berkah itu…dan Terima Kasih ya ALLAH kerana memberi peluang utk aku mendekati bumi yg subur itu…TERIMA kasih juga tuk ustaz n ustazah di Nahdzah..hanya sebahagian yg tinggal…yg sebilangan kecil yg lain dah dijemput oleh ALLAH…Moga roh mereka dirahmati AMIN…

Sebenarnya…coretan ni..sbb rindukan Nahdzah,kawan2…& guru2nyer…huhuhu

0 comments:

Post a Comment

 
;