Saturday, March 26, 2011

~~~~aku bla bla bla~~~~~


1thn 9bulan...tempoh yang lama sebenarnye tuk seorang graduate menganggur mcm aku ni...dlm tempoh ni juga ada kwn2 yang dah tukar 2 kali status pun...dari single -> isteri ->ibu....aku?masih disini...baru nk mengorak langkah ke alam pekerjaan...ALHAMDULILLAH...akhirnye dapat keje...cume hati sj yg masih xleh nk berhenti dr gementar...aku sendiri pun xtau ape mslhnye...maybe sbb pindah jauh dr kg...or t'lalu pk pasal enviro tempat keje nati...

nak kata susah hati sbb duk jauh dr kg...mustahil...dr kcik sampai la besar *yg xcukup inci* aku jauh dr rumah...tgl kat asrama...kira boleh la jauh dr penyakit homesick ni...ke sbb nk masuk keje...orng lain mcm aku ke...nk masuk keje..susah hati memanjang?...

bila pk...boleh jd bingung ni....tp masa awal2 graduate mmg niat  hati nk keje kat kedah je...nk dekat family...xmo dah jauh2 mcm study dulu *w'pun xjauh mn pun dalam malaysia gak*...tp aku ttp nk jugak tgl kat kedah...leh duk dekat mak....w'pun aku bukan la ank yg baik...leh gaduh2 ngn adik2 kakak2...hehe

dalam 1thn 9 bln ni dah 2-3x tolak peluang keje kat cne....tp akhirnye dapat jugak kat cne...xleh nk sangkal la...rezeki aku kat cne...orng kedah xnk amek aku keje...sadis ooo...kena terima jugak...orng lain ade jer semangat tgl kat k.l tu...aku jer yg putus fius xcukup litar xmo keje cne...bg aku duit bukan segala2nye...biar ckit tp berkat + hepi yepi ngn family...nati dah kwen..xleh nk hepi yepi ngn family..kena ikut suami (cam ade calon jer, tetb loya tekak...ahakss)...tgu raya br leh kumpul...mmg otak aku konservatif...biar ler ape org nk kate...janji aku bahagia...

sentiasa berdoa minta ALLAH kuatkan iman aku kat cne...jgn gelincirkan aku dr jalanNYA...xnak gila keje sampai xsempat nk cr santapan rohani...dan aku xnak keje aku nati memaksa aku sampai xleh bernafas...bukan bermaksud nak goyang kaki...cukup la kje ikut time...ade cuti...ade kudrat nk langkah kaki ke MASJID...tu pun kalu dpt umah nati dekat masjid la...xnak menghadap kiblat dengan badan yang penat kerana dunia...sbb aku penah ms study kat perak dulu...badan, jiwa,otak asyik penat memanjang hinggakan setiap solat tu dalam keadaan letih jer...memikirkan design yg xsudah2..aku xmo dah...xmo dah...cukup la...

semoga masih ade sinar dan rezeki tuk aku balik keje kat kedah...aku akan sentiasa berdoa...nak jg mak sblm aku ada t'jwb sebagai isteri nati...yg terpaksa ikut mane si suami pergi...sbb mak dah xda ayah yg boleh jg die...huhuhu....aku ade abg...aku ade kakak yg tgl kat kedah...yg leh jg mak...tp aku nk jugak kesempatan tu....sbb aku anak die...walau mcm mana pun..harap ade kesempatan nk berbudi w'pun aku jauh nati...amin...aku tau aku bukan anak yg baik...tp aku CUBA...akan terus menCUBA...




2 comments:

CikTomyam said...

heheh hang dh keja ka? kat mana?

BintunBAKR said...

cik liza tu x keja....blajaq lagi laa...ni kakak dia...br nk keja...hehehe...

Post a Comment

 
;